Ik word lid!

Als lid van Hengelsportvereniging Binnenmaas is het toegestaan te vissen in de gehele Hoekse Waard, met uitzondering van de wateren welke zijn uitgesloten door de overige verenigingen binnen de Hoeksche waard.
a naar pagina Vis & Water v
oor de overzicht van de gebieden waar Hengelsportvereniging Binnenmaas huurder is van het schubvisrecht en de bijhorende beperkingen en
over de uitsluitingen en beperkingen per vereniging en de kaart van de gehuurde wateren.

Ik wil het lidmaatschap aanvragen. Als u lid wilt worden van onze hengelsportvereniging dient u een VISpas (tevens bewijs van lidmaatschap Hengelsportvereniging Binnenmaas) via de website aan te vragen. Tevens ontvang je hierbij onze jaarvergunning. Met deze documenten mag je in de Binnenmaas vissen en heb je hiervoor géén andere papieren nodig. Tevens mag je als lid van onze vereniging onder de gestelde voorwaarden in de jaarvergunning nachtvissen op de Binnenmaas.

VISpas Aanvragen

U kunt uw VISpas online aanvragen via onze website. Klik hieronder op de button "VISpas Aanvraag".

Als lid van HSV Binnenmaas is het toegestaan te vissen in de door de federatie Hoeksche Waard gehuurde wateren.
Klik of ga naar Vis & Water.

NachtvissenDe hengelsportvereniging geeft het gehele jaar vergunning tot het nachtvissen in de Binnenbedijkte Maas (Binnenmaas) en Boezemvliet onder voorwaarde dat de gestelde regels worden nageleefd. Bij het niet opvolgen van dit reglement wordt u geacht zonder nachtvergunning gevist te hebben.

1. De visser dient naast de landelijke vispas te beschikken over de jaarvergunning welke wordt uitgegeven door de Hengelsportvereniging “Binnenmaas” te Binnenmaas;

2. Het is niet toegestaan te nachtvissen in de kern van Maasdam aan de Polderdijk achter de manege en de tennisbaan vanwege kwetsbare oevervegetatie en op het eiland achter de bungalows aan de Binnenmaasoever;

3. Het is eveneens niet toegestaan te nachtvissen vanaf
    -  het recreatieoord Binnenmaas;
    -  de strandjes van Mijnsheerenland en Westmaas(naast de strandjes toegestaan)
    -  vanaf het openbaar gebied achter de Munnikenweg ter hoogte van de woningen aan de Grote Riethure 1 - 3 in Westmaas;
    -  invalidensteiger.

4. De visser en zijn gezelschap veroorzaken geen nachtelijk lawaai en laten geen rommel achter;

5. Het is verboden de oever en de oevervegetatie te beschadigen;

6. Het is niet toegestaan een tent te plaatsen. Wel mag een paraplu - al dan niet voorzien van daarbij behorende flappen. De paraplu mag geen grotere afmeting hebben dan 3 bij 3 meter en moet een neutrale groene,bruine of camouflagekleur hebben;

7. De afstand tussen de paraplu en de waterkant mag groter zijn dan 3 meter. Als waterkant wordt gerekend daar waar het water de oever raakt;

8. Het is de sportvisser verboden overmatig alcohol te gebruiken, geluidsoverlast te veroorzaken, muziek te maken of af te spelen en open vuur te stoken;

9. Afval moet in het eenvoudige kampeermiddel worden bewaard en moet bij het verlaten van de visplek worden meegenomen.