Jeugdvissers

Voor de jeugdvissers van onze vereniging hebben we een apart programma met activiteiten! Zo worden er elk jaar één of meerdere series op witvis gevist en daarnaast activiteiten als karpervissen, een informatieavond, nachtvissen en de Sinterklaas wedstrijd.

De wedstrijden van de jeugdvissers duren van 19.00 tot 20.15 uur. Voor aanvang van de wedstrijden gaan we eerst loten voor de stekken in het clubgebouw. Als iedereen een plek heeft geloot gaan we naar het viswater, waar we de wedstrijd gaan vissen. Na afloop gaan we weer terug naar het clubgebouw voor de prijsuitreiking.

Gratis Jeugdvergunning

Als je nog géén 14 jaar bent (op 1 januari) dan kun je in veel wateren van hengelsportvereniging Binnenmaas gratis vissen. Alle onderstaande wateren " binnen de bebouwde kom" zijn voor kinderen tot en met 14 jaar te bevissenzonder vergunning. Wil je vissen "buiten de bebouwde kom", in de polder en in de Binnenmaas, dan moet je eerst jeugdlid worden van hengelsportvereniging Binnenmaas.

Wat mag je:
-  Je mag vissen met 1 hengel;
-  Je mag alleen vissen met brood, maden, wormen, deeg of maïs;
-  De gevangen vis moet onbeschadigd in hetzelfde water worden teruggezet;
-  Het is verboden vislijn en ander afval achter te laten.

JeugdVISpas

Lijkt je het leuk eens met ons mee te vissen? Dat kan! Iedereen mag een wedstrijdje mee vissen om te kijken of ze het leuk vinden. Wil je daarna ook de rest van de wedstrijden mee vissen dan kun je lid worden van de jeugdvissers van de Binnenmaas en krijg je een vergunning om te vissen in onze polderwateren en de Binnenmaas. Lid worden kost voor Jeugdvissers € 7,00 per jaar. Wil je er ook een JeugdVISpas bij dan kost het € 14,75 per jaar.

MeeVIStoestemming

De MeeVIStoestemming is een schriftelijke toestemming voor één persoon om één dag gratis mee te mogen vissen met een VISpashouder in een landelijk ingebracht water in de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren. Als lid van een aangesloten hengelsportvereniging (VISpashouder) kun je dus familie, vrienden of kennissen die geïnteresseerd zijn gratis een dag meenemen om kennis te maken met het vissen. De beste ambassadeur voor de sportvisserij ben jij!