HSV Binnenmaas
Hengelsportvereniging Binnenmaas is ontstaan door het samengaan van HSV Blijf Sportief Maasdam en HSV Westmaas Mijnsheerenland. Naast het polderwater in de gemeente Binnenmaas behoort ook de Binnenbedijkte Maas tot ons viswater (bekend als de Binnenmaas).

Vanaf de oever is de Binnenmaas te bevissen vanaf de vissteiger te Maasdam, en visplaatsen te Maasdam, vissteiger op het recreatieoord. Bij het strandje van Westmaas en bij de voormalige watersportvereniging in Westmaas is een vissteiger gecreëerd voor mindervalide waarvan uit een rolstoel kan worden gevist. Ook bij Mijnsheerenland zijn enkele visplaatsen naast de watersportvereniging. Naast de visplaatsen in de Binnenmaas zijn er vissteigers (aan de Blauwesteenweg te Westmaas) in de Negentienmorgenvliet. Tevens kan men van de vissteigers langs de provinciale weg van Maasdam naar s’Gravendeel vissen (natuurreservaat Middelvliet).

Bron:Gilles Kooijman - Kijkje over de Binnenmaas vanaf een vissteiger

Omdat de Binnenmaas uitermate geschikt is om vanuit de boot te bevissen beschikt hengelsportvereniging Binnenmaas over twee aanlegplaatsen voor visboten en wel in Maasdam een aanleghaven voor 60 Visboten en een botensteiger te Westmaas voor 80 visboten. Om uw boot via een trailerhelling te water te laten kunt u terecht in Westmaas bij de mindervalide steiger aan de Munnikenweg (smalle helling). Bij Camping Rietgors Munnikenweg 3 | 3273 LG te Westmaas (tegen vergoeding) en op het Recreatieoord Binnenmaas Vrouwehuisjesweg 7A | 3271 LX te Mijnsheerenland. Hier is ook ruime gelegenheid om trailer en auto te parkeren (betaald parkeren). Lees meer over trailerhelling in de Binnenmaas of ga naar Trailerhelling