Derde Hengel / Nachtvissen

Derde Hengel

Het is niet toegestaan om een 3e hengel te gebruiken, ook niet bij het nachtvissen.

Vissen binnen onze vereniging wateren mag er gevist worden met maximaal twee hengels en dat geldt ook tijdens het nachtvissen.

Nachtvissen

Om te mogen nachtvissen in de Binnenmaas moet u lid zijn van de Hengelsportvereniging Binnenmaas. Het nachtvissen is alléén voor leden van deze vereniging

Verleden jaar is er iets mis gegaan m.b.t. het nachtvissen en het drukken van onze vergunningen voor de leden. Vandaar dat we toen (eigenlijk alléén bestemd onze leden) onze leden in de gelegenheid hebben gesteld om de nachtvergunning via onze website af te drukken.

Verleden jaar was dus een uitzondering. Dit jaar dus weer zoals altijd is geweest. Dat betekend als u wilt nachtvissen in de Binnenmaas u lid moet zijn / worden van onze vereniging.

APV ARTIKEL 4:20 ONTHEFFING NACHTVISSEN

De hengelsportvereniging geeft het gehele jaar vergunning tot het nachtvissen in de Binnenbedijkte Maas en Boezemvliet onder voorwaarde dat de gestelde regels worden nageleefd. Bij het niet opvolgen van dit reglement wordt u geacht zonder nachtvergunning gevist te hebben.

• De visser dient naast de landelijke vispas te beschikken over de vergunning van deze vereniging en de nachtvisvergunning welke wordt uitgegeven door de Hengelsportvereniging “Binnenmaas” te Binnenmaas.
  • Het is eveneens niet toegestaan te nachtvissen vanaf het recreatieoord Binnenmaas, de strandjes van Mijnsheerenland en Westmaas(naast de strandjes toegestaan) en vanaf het openbaar gebied achter de Munnikenweg ter hoogte van de woningen aan de Grote Riethure 1 t/m 3 in Westmaas, invalidensteiger.
  • De visser en zijn gezelschap veroorzaken geen nachtelijk lawaai en laten geen rommel achter.
  • Het is verboden de oever en de oevervegetatie te beschadigen.
  • Het is niet toegestaan een tent te plaatsen. Wel mag een paraplu - al dan niet voorzien van daarbij behorende flappen. De paraplu mag geen grotere afmeting hebben dan 3 bij 3 meter en moet een neutrale groene,bruine of camouflagekleur hebben.
  • De afstand tussen de paraplu en de waterkant mag groter zijn dan 3 meter. Als waterkant wordt gerekend daar waar het water de oever raakt.
  • Het is de sportvisser verboden overmatig alcohol te gebruiken, geluidsoverlast te veroorzaken, muziek te maken of af te spelen en open vuur te stoken.
  • Afval moet in het eenvoudige kampeermiddel worden bewaard en moet bij het verlaten van de visplek worden meegenomen.

Als lid van HSV Binnenmaas is het toegestaan te vissen in de door de Federatie Hoeksche Waard gehuurde wateren. Ga naar pagina Vis & Wateren daar bevinden de uitsluitingen en beperkingen per vereniging en de kaart van de gehuurde wateren.