Nationale Hengeldag 2017

Zondag, 7 mei 2017

Op zaterdag 27 mei 2017 is het "Nationale Hengeldag". Dit is een landelijke, door Sport Visserij Nederland georganiseerde dag met als doel iedereen kennis te laten maken met de hengelsport. Op deze zaterdag organiseert HSV Binnenmaas een individuele viswedstrijd i.v.m. de Nationale Hengeldag. Deelname aan deze wedstrijd is geheel gratis.

Vanaf de laatste zaterdag in mei (Nationale Hengeldag) eindigen de gesloten tijd aassoorten en de gesloten tijd voor snoek, snoekbaars en baars. Dit jaar mag je dus vanaf 27 mei wettelijk gezien weer met alle aassoorten vissen en mogen bovenmaatse snoekbaarzen en baarzen (en in een zeer enkel geval ook snoek) worden behouden voor zover de voorwaarden van de vergunning dat toestaan.

Deelname

Dit evenement vindt plaats vanuit ons clubgebouw in Westmaas, deelname is geheel gratis. Kom langs op deze dag.

Voor de dag winnaar staat er een beker klaar. Deze viswedstrijd wordt gevist vanuit bootjes. Indien U zich opgeeft, maar geen boot heeft, kunnen we altijd kijken of U met één van onze leden in de boot mee kunt. Visbootjes zijn tevens te huur op het recreatieoord.

Programma

Loting voor de ligplaatsen vindt plaats om 07:30 uur in ons clubgebouw. De wedstrijd duurt van 08:00 tot 12:00 uur. Omstreeks 12:30 uur sluiten wij deze dag af in ons clubhuis, waar de uitslag van de wedstrijd bekend gemaakt wordt en nagepraat kan worden onder het genot van een drankje.